Aan het laden...

default NS serie 500-600 voor Train Simulator 2016 Populair

Door 1775 downloads

Downloaden (rwp, 5.54 MB)

WG_NS500_V1_3.rwp

NS serie 500-600

Deze serie dieselelektrische rangeerlocomotieven werden in Groot-Brittannië tijdens de Tweede Wereldoorlog naar een bestaand ontwerp van de LMS gebouwd voor het War Department. Na de oorlog namen de NS 10 locs over met de nummers 501-510. De locs voldeden zo goed, dat de spoorwegen besloten tot een nabestelling van nog eens 10 stuks, de 511-520. Hadden de locs 501-510 een vermogen van 265 kW, da nabestelde machines kregen een groter vermogen, 294 kW. Deze werden gevolgd door een bestelling van 90 exemplaren, de serie 521-610. In 1952 en 1953 werden nog eens vijftien machines geleverd, maar nu met een dieselmotor van Stork. Deze machine kregen de nummers 701-715.
Tot nummer 545 waren de locs alleen voorzien van een locrem. Vanaf de 546 werden de locs afgeleverd met een tweede compressor en een treinleiding, zodat ook een trein beremd kon worden.

versie 1.1

update versie 1.2, 14 juli 2015 11:20: Essentiële aanpassingen NS 500 in versie 1.2:

Veel downloaders die de NS 500 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluidseffecten. Het gaat daarbij om treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor vallen geluiden bij het aan- en ontkoppelen en tijdens het rijden weg en zijn ook de machinisten niet zichtbaar. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor.

update versie 1.3, 23 juli 2016 16:10: Essentiële aanpassingen NS 500 in versie 1.3:

In deze release zijn de WG-koppelingtype aangepast aan TS-standaard (3link) en verbeteringen doorgevoerd voor de front-, sluit- en rangeerseinen. Deze laatste kunnen nu vanuit de cabine met een schakelaar worden bediend. Tevens werden in de cabine schakelbare paneel- en cabineverlichting aangebracht. Ook de snelheidsmeter werd gekalibreerd en is de handleiding aangepast i.v.m. gewijzigde/nieuwe paneelschakelaars.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 14/07/2015.

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!trainsim

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden