Route Building Challenge

Op het UKTrainSim heeft een zogenaamde Route Building Challenge plaatsgevonden. Het doel van deze Challenge was het in één week creëren van een korte route die diende te voldoen aan een beperkt aantal eisen. De voornaamste eis was wel dat route uitsluitend de default assets van RailWorks gebruikt mocht worden voor de scenery en scenarios.

De Challenge werd gehouden van 13 november tot en met 20 november 2009. Zowel minder ervaren als ervaren route bouwers hebben aan deze Challenge meegedaan.
De deelnemers hebben hun werk ingeleverd, nu mogen de twee jury's van UKTrainSim en RailSimulator.com aan de slag om de inzendingen te beoordelen en te belonen. De winnende route bouwer(s) zijn aardige prijzen in het vooruitzicht gesteld. Voor meer informatie over deze Challenge zie het UKTrainSim forum (http://forums.uktrainsim.com/viewforum.php?f=321)

RW Decal tool

Een ogenschijnlijk krachtige tool kwam vlak voor bovengenoemde Challenge beschikbaar.
Het gaat hier om de zogenaamde RW Decal tool waarmee zeer eenvoudig zogenaamde decals gegenereerd kunnen worden met behulp van Google Earth.
De gegeneerde decals zijn uit Google Earth geimporteerde luchtfoto's welke als grondplaten in de te bouwen route kunnen worden neergelegd.
Afgaande op de enthousiaste reacties van menig gebruiker is dat het geheel zeer nauwkeurig, snel en eenvoudig werkt.
Het lijkt in ieder geval een zeer doeltreffend hulpmiddel te zijn bij het bouwen van realistische routes.

De RW Decal tool is donation-ware. Niet geregistreerde versie hebben beperkingen in de functionaliteit.

Meer informatie op : http://www.rwdecal.co.uk/

Dit artikel is eerder op 24/11/2009 gepubliceerd.

Railsimulator.com heeft recent twee add-ons uitgebracht voor RailWorks.
De uitbreidingen zijn verkrijgbaar via Steam.

Het gaat om de uitbreidingspakketten Stanier 8F en de Stanier Jubilee. Beide add-ons bevatten daarnaast ook extra wagons en scenario's

Dit artikel is eerder op 30/08/2009 gepubliceerd.

Railsimulator.com heeft haar add-ons en uitbreidingspakketten, zoals deze eerder uitgegeven waren voor de Rail Simulator, weer in de aanbieding voor RailWorks. De uitbreidingen zijn verkrijgbaar via Steam.

Het gaat om de uitbreidingspakketten Class 08, Class 66, Class 158 en de Isle Of Wight route.

Bezitters van deze pakketten voor Rail Simulator wordt overigens afgeraden om dezelfde pakketten ook voor RailWorks aan te schaffen.
Railsimulator.com zegt dat deze extensies eenvoudig geimporteerd kunnen worden in RailWorks. Daarnaast verschijnt er mogelijk binnenkort een fix voor de RailSimulator-extensies zodat ze geheel RailWorks compatibel zullen worden.

Dit artikel is eerder op 27/07/2009 gepubliceerd.

Meer informatie naar aanleiding van de aankondiging van Railworks (Rail Simulator 2).

(Vrije vertaling)

Met het oog op de naderende release van RailWorks op 12 juni en de vragen van menigeen over wat de belangrijkste kenmerken hiervan zijn in vergelijking tot andere simulators, hier een tipje van de sluier:

Het eerste wat gezegd moet worden is dat we hele nieuwe uitgangspunten hebben gekozen over het idee wat een "Simulator" is. Het team heeft hard gewerkt om onze technologie in Steam te integreren. Sommigen van u heben al ervaring met Steam, een aantal van u zal dit niet hebben. Feitelijk biedt Steam een veilig mechanisme voor zowel het leveren en bijwerken van onze software, als mede een overvloed aan andere functies. Het heeft al meer dan 20 miljoen klanten en de verbeteringen in de technologie zijn groot (voor meer informatie over het bezoek Over Steam). Steam is gekozen omdat het geschikt is voor onze lange-termijn strategie voor RailWorks. In tegenstelling tot de meeste andere software, zal RailWorks niet een statisch stuk software zijn met zo nu en dan een add-on, zoals we tot nu toe gewend zijn, maar een dynamisch platform dat continu verbeterd wordt en dat iedereen in de wereld up-to-date en gesynchroniseerd met elkaar zal houden. Met andere woorden, uw exemplaar van RailWorks zal identieke kern-functies hebben als dat van andere gebruikers. We hebben hebben een grootschalig en flexibele programma van verbeteringen en nieuwe functies gepland die we in de komende maanden en jaren verwachten te leveren. Ik zeg flexibel, want terwijl wij onze eigen ideeën hebben over wat het platform zal kunnen (gaan) doen, zullen we open staan voor wat onze klanten willen en de nieuwe technologieën stellen ons in staat om dat dan ook te leveren.

Naast de functies die beschikbaar zijn in Rail Simulator, heeft RailWorks nieuwe functies zoals:

  • De Dispatcher is verbeterd met toegevoegde functionaliteiten als Foutrapportage voor problematische scenario's en verder verbeterde AI verkeer afhandeling.
  • De physics engine van RailWorks bevat gedetailleerde modellering speling en absorptie van de koppeling tussen spoorvoertuigen.
  • Ervaar het schokken van onberemdw vracht en hou de beweging van uw trein onder controle tijdens het optrekken en afremmen en zorg dat de daaruit voortvloeiende dynamische krachten leiden tot het breken van koppelingen!
  • De eerste fase van dynamische stoom-effecten zijn geimplementeerd in RailWorks. Rook effecten zijn verbonden met de beweging van de locomotief zodat er realistisch stoom geblazen wordt als de trein versnelt.
  • De mogelijkheid tot het handmatig invoeren van een nummer naar uw keuze voor op het rollend materieel. Niet alleen dit, maar bij nieuwe locomotieven is het mogelijk om hoofd-codes, bestemmingsborden en zelfs naamplaatjes te defineren.
  • Het Duitse seingevingssysteem is voor RailWorks volledig opnieuw geschreven met veel meer uitbreidingsmogelijkheden voor toekomstige expansie. Nieuwe functies zijn onder andere nauwkeurig blok signalering op de doorgaande lijn-secties, correct uitgemeten afstanden, markeringslichten ter waarschuwing voor het naderen van materieel en ook rangeren aspecten voor een grote diversiteit in de scenarios.
  • Wij hebben grafische verbeteringen toegevoegd, zowel technisch als in de routes, die de gesimuleerde wereld verrijken en spannender maken.
  • Nieuwe routes en de content die we hebben opgenomen in de basis-simulator: Elke nieuwe routes is speciaal ontworpen om niet alleen een nieuwe game-ervaring te bieden, maar ook om enkele bijzondere aspecten van onze nieuwe software te belichten.
  • Wij hebben veel tijd en moeite gestoken in het realiseren van een in-game WIKI met letterlijk honderden pagina's aan handleidingen, instructies etc zodat u het beste kunt halen uit de simulatie en de tools.

Tot slot wil ik u iets vertellen over onze visie ten aanzien van het RailWorks platform. Dit jaar bouwen we aan een nieuwe driver interface optie waarvan wij geloven dat deze aanzienlijke verbeteringen zal brengen aan het realisme van de rij-ervaring. We blijven bezig met grafische verbeteringen aan zaken als verlichting / lucht , en het verder verhogen van de "zicht"-afstand. Voor de lange termijn wordt er gedacht aan elementen als economische / commercieele inzetbaarheid en de mogelijkheid voor online-simulatie.

We zullen u nog meer te vertellen hebben voordat het 12 juni is, maar hopelijk is dit een redelijke samenvatting van datgeen we u nu kunnen vertellen.

Paul Jackson - CEO RailSimulator.com

Kijk voor meer informatie op de Rail Simulator website .

Dit artikel is eerder op 31/05/2009 gepubliceerd.

Meer informatie naar aanleiding van de aankondiging van Rail Simulator 2: Railworks.

(Vrije vertaling)

in het volgende interview geeft Tim Gatland (directeur RDSL) antwoorden op een aantal veelgestelde vragen naar aanleiding van de aankondiging van Rail Simulator 2: RailWorks.
  
Wat zijn de belangrijkste redenen voor het vrijgeven van Rail Simulator 2: RailWorks?

De belangrijkste redenen voor het uitbrengen van RailWorks zijn:
- Het verstrekken van een gemeenschappelijk platform voor gebruikers over de hele wereld
- Om een betere controle op de distributie van het product
- Om een krachtig systeem voor upgrades, het onderhoud en de extra functies in de toekomst.

Welke routes en treinen zullen worden aangeboden in RailWorks?

De bestaande vijf routes: Bad-Templecombe, Oxford-Paddington, York Newcastle, Hagen-Siegen en Barstow-San Bernardino. De Hagen-Siegen route is ingrijpend herzien en merkbare verbeteringen in de andere routes.

Nieuwe routes zijn gebaseerd in Europa, het Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika. We hebben een andere aanpak met deze routes en ons echt gericht op het creëren van omgevingen met leuke activiteiten, om aan te tonen wat mogelijk is met Rail Simulator. We denken dat men het echt leuk zal vinden.

Rollend materieel:
ES44AC
SD40-2
Black 5 4-6-0
SDJR 7F 2-8-0
IC125 High Speed Train
Class 166 DMU
Class 47
Class 55 Deltic
DB BR101
DB BR294
NIEUW Class 37
NIEUW Europese locomotief
NIEUW Noord-Amerikaanse locomotief

Er zal ook een groot aantal nieuwe scenario's voor alle meegeleverde routes.

Zullen add-ons voor Rail Simulator compatibel zijn met Rail Simulator 2: RailWorks?

Gegeven de hoeveelheid objecten RSDL heeft gebouwd voor Rail Simulator, zouden we wel gek zijn als we compatibiliteit niet bovenaan op onze agenda zouden plaatsen. Dus, ondanks dat het altijd moeilijk is om te garanderen dat er geen compatibiliteitsproblemen zullen zijn, we hebben we er heel hard aan gewerkt om alle mogelijke problemen te beperken.

Ik kan Rail Simulator niet in de winkels vinden, zal ik RailWorks wel in de winkel kunnen krijgen ?

We begrijpen dergelijke frustraties en dit is een van onze belangrijkste drijfveren voor veranderingen in de distributie strategie voor RailWorks. We hebben al aangekondigd dat het onze bedoeling is om digitaal te distribueren via Steam en we zullen binnenkort onze fysieke media distributie partners aankondigen .

Is Electronic Arts wederom de uitgever?

We zijn in de laatste fasen van de selectie van uitgeverij partners. Het is mogelijk dat zij in een aantal specifieke gebieden distribueren, maar het is onwaarschijnlijk dat zij wereldwijd zullen verspreiden op de manier waarop zij dit voor de huidige versie van Rail Simulator doen.

Ik kan me 3D Studio Max niet veroorloven. Wordt hier een oplossing voor gevonden voor RailWorks?

Wij erkennen dat de tools die we gebruiken bij RSDL, zoals 3D Studio Max, erg duur zijn en te complex voor niet-professionele gebruikers.

Wij werken nauw samen met andere partijen om ondersteuning voor integratie met andere tools te verbeteren, welke toegankelijker en ook minder duur zijn. Meer informatie hierover zal binnenkort beschikbaar zijn. We hebben ook aandacht besteed aan de interactie met 3D Studio Max hetgeen resulteert in betere visuele effecten in RailWorks.

Echter, het toegenomen grafische realisme dat mogelijk is in Rail Simulator betekent dat er meer expertise nodig is om content te maken, dus we blijven zoeken naar manieren om dit proces te vergemakkelijken door middel van handleidingen en documentatie.

Zal ik weer £ 30.00 moeten uitgeven voor een nieuw exemplaar van RailWorks?

Hoewel we nog steeds bezig zijn met het bepalen de tarieven voor RailWorks, zullen we bestaande gebruikers van Rail Simulator de gelegenheid geven om Railworks voor een zeer bescheiden prijs aan te schaffen.

Zal RSDL patches en upgrades voor Rail Simulator blijven aanbieden nadat RailWorks is uitgegeven?

We zijn ervan overtuigd dat huidige Rail Simulator gebruikers zullen migreren naar RailWorks en dus de noodzaak voor verdere patches aan het oude product ontbreekt. We willen onze inspanningen niet splitsen in de ondersteuning van RailWorks EN Rail Simulator.

Ik wil geen gebruik maken van Steam. Is dit verplicht voor RailWorks?

Steam wordt veel gebruikt en aanvaard door een groot aantal pc-gebruikers. Echter, het is mogelijk het product te gebruiken zonder deze faciliteit (dus: als je Steam niet wilt gebruiken). Het zal voor ons moeilijker worden om updates beschikbaar te stellen en dus je zal waarschijnlijk achterlopen in het ontvangen van fixes en verbeteringen, maar we zullen een alternatieve manier aanbieden indien dit nodig blijkt te zijn.

Wat gaat RSDL doen na RailWorks?

We zien de introductie van RailWorks als een springplank voor de verdere ontwikkeling van het Rail Simulator productassortiment. Uiteraard willen we meer en betere content voor die regio's die we nu nog niet dekken. Ook willen wij profiteren van een aantal van de technische mogelijkheden welke beschikbaar zijn op PC's en in netwerken, om nieuwe gameplay en samenwerkings functionaliteit te bieden. We hebben een heel scala aan nieuwe ideeën voor het product - RailWorks biedt ons een omgeving om deze doelen te bereiken op een opbouwende manier.

Tim Gatland - Directeur RSDL

Kijk voor meer informatie op de Rail Simulator website .

Dit artikel is eerder op 04/04/2009 gepubliceerd.