Meer informatie naar aanleiding van de aankondiging van Railworks (Rail Simulator 2).

(Vrije vertaling)

Met het oog op de naderende release van RailWorks op 12 juni en de vragen van menigeen over wat de belangrijkste kenmerken hiervan zijn in vergelijking tot andere simulators, hier een tipje van de sluier:

Het eerste wat gezegd moet worden is dat we hele nieuwe uitgangspunten hebben gekozen over het idee wat een "Simulator" is. Het team heeft hard gewerkt om onze technologie in Steam te integreren. Sommigen van u heben al ervaring met Steam, een aantal van u zal dit niet hebben. Feitelijk biedt Steam een veilig mechanisme voor zowel het leveren en bijwerken van onze software, als mede een overvloed aan andere functies. Het heeft al meer dan 20 miljoen klanten en de verbeteringen in de technologie zijn groot (voor meer informatie over het bezoek Over Steam). Steam is gekozen omdat het geschikt is voor onze lange-termijn strategie voor RailWorks. In tegenstelling tot de meeste andere software, zal RailWorks niet een statisch stuk software zijn met zo nu en dan een add-on, zoals we tot nu toe gewend zijn, maar een dynamisch platform dat continu verbeterd wordt en dat iedereen in de wereld up-to-date en gesynchroniseerd met elkaar zal houden. Met andere woorden, uw exemplaar van RailWorks zal identieke kern-functies hebben als dat van andere gebruikers. We hebben hebben een grootschalig en flexibele programma van verbeteringen en nieuwe functies gepland die we in de komende maanden en jaren verwachten te leveren. Ik zeg flexibel, want terwijl wij onze eigen idee├źn hebben over wat het platform zal kunnen (gaan) doen, zullen we open staan voor wat onze klanten willen en de nieuwe technologie├źn stellen ons in staat om dat dan ook te leveren.

Naast de functies die beschikbaar zijn in Rail Simulator, heeft RailWorks nieuwe functies zoals:

  • De Dispatcher is verbeterd met toegevoegde functionaliteiten als Foutrapportage voor problematische scenario's en verder verbeterde AI verkeer afhandeling.
  • De physics engine van RailWorks bevat gedetailleerde modellering speling en absorptie van de koppeling tussen spoorvoertuigen.
  • Ervaar het schokken van onberemdw vracht en hou de beweging van uw trein onder controle tijdens het optrekken en afremmen en zorg dat de daaruit voortvloeiende dynamische krachten leiden tot het breken van koppelingen!
  • De eerste fase van dynamische stoom-effecten zijn geimplementeerd in RailWorks. Rook effecten zijn verbonden met de beweging van de locomotief zodat er realistisch stoom geblazen wordt als de trein versnelt.
  • De mogelijkheid tot het handmatig invoeren van een nummer naar uw keuze voor op het rollend materieel. Niet alleen dit, maar bij nieuwe locomotieven is het mogelijk om hoofd-codes, bestemmingsborden en zelfs naamplaatjes te defineren.
  • Het Duitse seingevingssysteem is voor RailWorks volledig opnieuw geschreven met veel meer uitbreidingsmogelijkheden voor toekomstige expansie. Nieuwe functies zijn onder andere nauwkeurig blok signalering op de doorgaande lijn-secties, correct uitgemeten afstanden, markeringslichten ter waarschuwing voor het naderen van materieel en ook rangeren aspecten voor een grote diversiteit in de scenarios.
  • Wij hebben grafische verbeteringen toegevoegd, zowel technisch als in de routes, die de gesimuleerde wereld verrijken en spannender maken.
  • Nieuwe routes en de content die we hebben opgenomen in de basis-simulator: Elke nieuwe routes is speciaal ontworpen om niet alleen een nieuwe game-ervaring te bieden, maar ook om enkele bijzondere aspecten van onze nieuwe software te belichten.
  • Wij hebben veel tijd en moeite gestoken in het realiseren van een in-game WIKI met letterlijk honderden pagina's aan handleidingen, instructies etc zodat u het beste kunt halen uit de simulatie en de tools.

Tot slot wil ik u iets vertellen over onze visie ten aanzien van het RailWorks platform. Dit jaar bouwen we aan een nieuwe driver interface optie waarvan wij geloven dat deze aanzienlijke verbeteringen zal brengen aan het realisme van de rij-ervaring. We blijven bezig met grafische verbeteringen aan zaken als verlichting / lucht , en het verder verhogen van de "zicht"-afstand. Voor de lange termijn wordt er gedacht aan elementen als economische / commercieele inzetbaarheid en de mogelijkheid voor online-simulatie.

We zullen u nog meer te vertellen hebben voordat het 12 juni is, maar hopelijk is dit een redelijke samenvatting van datgeen we u nu kunnen vertellen.

Paul Jackson - CEO RailSimulator.com

Kijk voor meer informatie op de Rail Simulator website .

Dit artikel is eerder op 31/05/2009 gepubliceerd.