Afdrukken

Op het Trainz forum van Auran heerst op dit moment veel verwarring over de situatie bij Auran.
De eigendomsrechten van Trainz liggen bij Auran Games, dat een dochteronderneming is van de Auran Group. Ook de rechten van het Download Station, de iTrainz server en alle source code voor Trainz zijn eigendom van Auran Games.
Auran Developments, een andere dochteronderneming binnen de Auran Group, is de onderneming waar al het Auran personeel bij onder was gebracht. Deze laatste onderneming is nu failliet en al het personeel is als gevolg hiervan ontslagen.

Een aantal personeelsleden zijn opnieuw aangenomen, nu bij Auran Games, om verder te werken aan de bestaande software titels. Voor Trainz betekent dit dat er nu een team van drie personen is overgebleven. Dit zijn Aidan Millott (Lead Programmer/Co-Producer), James Moody (Programmer/Community Manager), Megan Berry (2D/3D artist). Daarnaast heeft men de hoop dat ook Rob Shaw zich weer bij het Trainz team mag voegen. Een tweetal leden (Lance en Alan) zullen helaas niet terugkeren, iets waarvan Auran zelf ook erkend dat dit een groot gemis voor de Trainz community en hun eigen team zal zijn.

Momenteel wordt er door de overgebleven mensen hard gewerkt aan Trainz Classics 3 waarvan men hoopt deze begin 2008 uit te kunnen brengen. De toekomst na Trainz Classics 3 is echter nog onduidelijk.

Moeilijke tijden dus voor alle mensen binnen Auran cq de Trainz groep. Men belooft de Trainz community zo goed als mogelijk bij te staan en hoopt dat de Trainz community ook in hun blijft geloven.

Hieronder het officiele bericht (Engels)

As i have seen in the forums there is alot of confusion over what is happening with Trainz due to the recent news of Auran. Trainz IP is held by Auran Games which is a child company under the Auran Group, Auran Developments is the company that went under and this company was the compay that employed all the staff at Auran. When the company went into Volentary Adminstration All staff were fired. Auran Games owns the IP for Trainz but also the DLS, iTrainz server, all the source code and Art source for Trainz.

A few staff members have been re-hired under Auran Games to continue working on the current titles. This means for Trainz we now have a team of 3 people myself (Lead Programmer/Co-Producer), James Moody (Programmer/Community Manager), Megan Berry (2D/3D artist). We also hope to have Rob Shaw back on the team very shortly. But we have had to let go Lance and Alan and they will be dearly missed by both the community and the team team that remains.

Currently we are still working on Trainz Classics 3 and we still do hope to have this out early next year. The future after this next Trainz Classics is not as certain of yet with many talks going on between the team and management about were we go from Trainz Classic 3 but be assured that there will be another product.

This is going to be a very hard time for all people involved with Trainz and we will do all that we can to help keep the community informed and happy, but we have less numbers now and with the quick transition the people remaining will be working as hard as we can, but there is alot to learn. So please bare with us over this period. We will be reading the forums as much as we can over this period and trying to give answers were we can, if ti looks like we are not listening we are we are just really busy trying to improve Trainz too, but we are reading you posts.

Trainz will continue as long as there is a community to support the product, so this time now it is very important for the community to remain together.

I will try and personally check the forums as much as i can over the next few weeks, and i'll try and answer as many questions as i can.

All the best

Aidan Millott - Lead Programmer/ Co-Producer - Trainz Team Auran

Voor meer informatie kan men de Trainz website raadplegen

Website Auran: http://www.auran.com
Website Train Classics : http://www.trainzclassics.com

Dit artikel is eerder op 23/12/2007 gepubliceerd.