Open Rails: Development Release v.1.2

Deel dit artikel

,

Logo HCC!trainsim, Open Rails Nieuws

Open Rails versie 1.2.

Op 22 januari 2017 is versie 1.2 van Open Rails vrijgegeven. Dit is de meest recente stabiele versie.

Het team achter Open Rails verklaart dat met deze versie van Open Rails vrijwel alle fouten uit het programma zijn gehaald. Alleen bij bepaalde gebruikers zouden nog specifieke fouten kunnen optreden.

In deze versie zijn een aantal significante verbeteringen en uitbreidingen van dit treinsimulatiepakket doorgevoerd.
De meest in het oog springende zaken in deze versie zijn:

  • In de operationele omgeving:
    • Werkende draaischijf voor de spelers locomotief of wagen in een activiteit of in explore mode;
    • Engelse armvoorseinen geplaatst op dezelfde mast als het hoofdsein werken nu zoals in werkelijkheid;
    • De kilometerborden zijn nu zichtbaar in het Track Monitor scherm;
    • Afbuigende wissels zijn nu zichtbaar in het Track Monitor scherm;
    • Het remvermogen is nu gerelateerd aan de snelheid, locomotieven en wagens zullen gaan slippen bij zeer sterk remmen;
    • Remdruk en drukverlies zijn beter ontworpen waardoor het remmen meer realistisch is;
    • De Head Up Display (HUD) geeft betere informatie over remdruk. Het laat nu ook het gewicht van lading en passagiers zien;
    • In activiteiten zijn de tijd van de dag wachtpunten makkelijker te gebruiken. Een trein stopt niet meer bij een wachtpunt wanneer de tijd al voorbij is;
    • De Car ID is nu zichtbaar in het Car Operation menu;
  • Locomotieven:
    • De overgang naar nachttextures in cabines is 45 minuten later. De overgang van daglicht naar nacht is zo veel realistischer;
    • Wielslip is toegevoegd bij stoomlocomotieven en toont gelijkenis met dezelfde functie voor elektrische- en diesellocomotieven. Tevens wordt het niveau van het waterglas in een stoomlocomotief nu mede bepaald door de helling in het spoor;
    • Overhellen van treinen, die daarvoor zijn ontworpen, rijdend op spoor met verkanting is weer terug. Was per ongeluk verwijderd in de vorige versie;
    • De hoofdschakelaar van een elektrische locomotief kan nu worden bediend door de machinist. Het gedrag van de schakelaar kan ook worden gewijzigd in scripts. Er zijn speciale cabinecontrole-elementen en geluidstriggers beschikbaar voor ontwikkelaars;
    • Dubbele bovenleidingdraden en bediening van stroomafnemers voor elektrische locomotieven met synchrone triphase motoren wordt nu ondersteund;
  • Algemene verbeteringen:
    • De camera’s 2 en 3 kantelen niet meer mee op spoor met verkanting;
    • Het is nu mogelijk op elke straat een andere set met rijdende auto’s te gebruiken;
    • In elke route kunnen nu verschillende track shapes worden gebruikt;
  • Systeem toevoegingen:
    • De laadschermen kunnen nu een breedbeeldscherm geheel vullen;
    • Standaard staan nu de waarschuwingsschermen uit die melden dat het laden van shapes niet lukt.

Voor degenen die altijd de laatste versie willen gebruiken wordt er elke week een Experimental Versie vrijgegeven.

Een dergelijk versie is feitelijk de huidige stand van ontwikkeling. De ontwikkelaars van Open Rails benadrukken wel dat de Experimental Versies niet volledig getest zijn, en er dus zaken spontaan niet (meer) kunnen werken.

Geïnteresseerden, die liever een stabiele en werkende versie willen zullen daarom de Development versies moeten blijven gebruiken.

De Open Rails software en meer informatie is te vinden op de website van Open Rails

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!trainsim

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden