Post T Simulatie Series : Bonn-Bad Godesberg en Remagen

Deel dit artikel

,

Logo HCC!trainsim, Post T Simulaties Nieuws

[Ingezonden]

Van Signalsoft verschijnen op 22 oktober 2011 twee nieuwe, op het Duitse Sp Dr S 60 systeem gebaseerde, Stellwerk simulaties:

Stellwerk Bonn-Bad Godesberg

Als u hier denkt „klein = makkelijk“, vergist zich danig! Het verantwoordelijkheidsgebied van Bonn-Bad Godesberg is ingebouwd in het dicht bevolkte stadgebied van Bonn. Ingeklemd tussen Bonn Hbf en Remagen heeft u uw handen vol met het op tijd vrij melden van de 5 overwegen met hele overwegbomen om de, met 160 km/h rijdende lange-afstandstreinen ongehinderd te laten passeren. Ook moet u de betrouwbare probleem-oplosser zijn voor uw buur-treindienstleiders. Als het bij uw collega’s krap wordt, wordt u gevraagd maar even de volgorde van de treinen te wijzigen om de punctualiteit van de treinen te verbeteren. Het seinhuis is uiterst geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Het seinhuis Bonn-Bad Godesberg omvat de volgende stations: Bonn-Bad Godesberg Nord, Bonn-Bad Godesberg, Bonn-Mehlem en Neuer Weg. De mogelijkheid voor een stationsverbinding bestaat met het seinhuis Bonn Hbf (reeds verkrijgbaar) en met het seinhuis Remagen. De simulatie biedt daardoor een uiterst realistische weergave van het moeilijke werk op een duits Stellwerk.

Een gedetailleerd plaatje is hier beschikbaar: Deep Zoom beeld Bonn-Bad Godesberg

Enige gegevens van Bonn-Bad Godesberg:

  • 33 wissels
  • 63 seinen
  • 102 spoorsecties
  • 38 km totale spoorlengte
  • 128 rijwegen
  • 756 tableau tegeltjes
  • 244 knoppen
  • 8 overwegen, waarvan 5 met hele overwegbomen
  • Kan verbonden worden met Stellwerk Bonn Hbf en Remagen

Documentatie op de Signalwiki is in het Nederlands. Documentatie als pdf is in het Duits. Programma is in het Nederlands.

Achtergrondinformatie: SignalWiki - Plaatselijke bekendheid in Bonn-Bad Godesberg

Stellwerk Remagen

De Post van station Remagen biedt u vele mogelijkheden voor het regelen van het treinverkeer. Op de druk bereden Linke Rheinstrecke heeft u de taak om de juiste treinen te laten inhalen door de vele treinen voor het lange-afstandsverkeer en de spoorwegen de hoogste score voor de punctualiteit te geven. Het grote verantwoordelijkheidsgebied van Remagen omvat de volgende stations: Rolandseck, Oberwinter, Remagen, Sinzig (Rhein), Bad Breisig, Bad Bodendorf en Heimersheim. De aftakking naar de Ahrtahlbahn zal u veel afwisseling geven met rangeerwerk in combinatie met het drukke verkeer op de Linke Rheinstrecke. De mogelijkheid om een stationsverbinding te maken met het seinhuis van Bonn-Bad Godesberg (en zeer binnenkort met het seinhuis van Brohl) geeft een uiterst realistische weergave van het werken op een Stellwerk in Duitsland.

Een gedetailleerd plaatje is hier beschikbaar: Deep Zoom beeld Remagen

Enige gegevens van Remagen:

  • 72 Wissels
  • 113 Seinen
  • 173 spoorsecties
  • 66 km totale spoorlengte
  • 883 mogelijke rijwegen
  • 2160 tableau tegeltje
  • 413 knoppen
  • 1 overweg met hele overwegbomen
  • Nummernstellpult (rijweg instelling door middel van numerieke invoer en door knopjes drukken)
  • Kan verbonden worden met Stellwerk Bonn-Bad Godesberg (en in de nabije toekomst met Brohl (nog te verschijnen) )

Documentatie op de Signalwiki is in het Nederlands. Documentatie als pdf is in het Duits. Programma is in het Nederlands.

Achtergrondinformatie: SignalWiki - Plaatselijke bekendheid in Remagen

Dit artikel is eerder op 21/10/2011 gepubliceerd.

De seinhuizen Remagen en Bonn-Bad Godesberg maken deel uit van het Project Rheingold, waarmee over verloop van tijd alle grote en kleine seinhuizen op de druk bereden Linke Rheinstrecke tussen Köln Hbf en Koblenz Hbf worden nagebouwd en aan elkaar kunnen worden geknoopt. De dienstregeling van het Project Rheingold is van het jaar 1996.

Hier een samenvatting van de mogelijkheden van de Sp Dr S 60 Stellwerk-Serie (het meeste gebouwde seinhuis in Duitsland)

  • Tableau uiterst precies nagebouwd volgens originele plannen en voorschriften
  • Instellen van trein- en rangeerrijwegen net zoals in ’t echt
  • Automaten van seinen (Selbststellbetrieb) kan per sein in- en uitgeschakeld worden
  • Vrijmelden van hele overwegbomen, volgens voorbeeld
  • Seinstoringen (doorbranden van lampendraden of gedoofde seinen)
  • Groepknoppen op het tableau
  • Uitrijseingrendel,  Ausfahrsperrenmelder („Blauer Klaus“)
  • Zentralblock en Selbstblock 60 systemen voor automatische blokseinen
  • Treinnummersysteem, Zugnummernmeldeanlage ZNP801 met aanbieden/aannemen/BD spoor
  • Seinverlichting (Dag/Nachtschakeling met dimmer-waarschuwing)
  • Tableauverlichting (4 standen)
  • Assentellers en assenteller reset-knop
  • Oprijsein Ersatzsignal Zs 1 en Oprijsein naar verkeerd spoor Falschfahrauftragssignal Zs 8
  • Losstaande linkerspoor-informatie sein Gleiswechselanzeiger Zs 6

De Supervisor-applicatie is nodig voor de stationsverbinding en is hier gratis te verkrijgen : Download Supervisor / Verkeersleidingbeeld applicatie

De Post T Multiplayer-applicatie is nodig voor de Multiplayer (delen van een tableau met meerdere treindienstleiders. De applicatie is hier gratis beschikbaar: Download Multiplayer v3

Systeemeisen:

  • Windows XP, Windows Vista of Windows 7 (32 Bit of 64 Bit versies)
  • Intel Pentium 2.0 GHz of beter
  • 1 GB RAM geheugen of meer
  • 200 MB, of meer, vrij op harde schijf
  • Grafische kaart / monitor met ten minste 1024x768 resolutie of beter
  • Geluidskaart
  • De simulatie heeft het Microsoft .Net Framework nodig. Als dit niet is geïnstalleerd, wordt het automatisch geïnstalleerd bij de installatie van de simulatie.t

Aangeraden:

  • Windows Vista of Windows 7
  • 4 GB RAM geheugen
  • Goede internetaansluiting (Breedband)
  • Beeldscherm met ten minste 1650x1024 resolutie. Ideaal: 2 beeldschermen

Prijs informatie:

Bonn-Bad Godesberg : 19,99 Euro
Remagen : 29,99 Euro

Bundel Bonn-Bad Godesberg en Remagen : 34,99 Euro

De genoemde producten zijn verkrijgbaar via de webshop van Signalsoft.

Voor meer informatie zie : SignalSoft Support Forum

 

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!trainsim

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden