Aan het laden...

default NS serie 2400-2500 voor Train Simulator 2018 Populair

511 downloads

Downloaden (rwp, 17.18 MB)

WG_NS_2400_V1_5_build_20180311.rwp

NS serie 2400-2500

In dezelfde periode waarin de serie 2200/2300 door Alsthom werd gebouwd hield deze fabriek ook een productielijn in stand voor een universele DE-loc voor de lichte tot middelzware goederendienst, bestemd voor de spoorwegen in de Frans-Afrikaanse gebiedsdelen. Om de vervanging van stoomlocs door dieseltractie te bespoedigen plaatsten de NS in 1954 een order voor 130 stuks van deze serie. Op een geheel gelast, stalen frame zijn vijf compartimenten ondergebracht, waarin achtereenvolgens de luchtapparatuur, de koelers, de dieselmotor met generator, de cabine, en de accu's zijn ondergebracht. Een andere Franse fabriek, de SACM, leverde de 12-cilindermotoren. De machines konden in treinschakeling rijden, m.a.w. twee of meer locs konden gekoppeld en door één machinist bediend een trein trekken. De locs hebben tot in de jaren '80 bij NS dienst gedaan. Zeven locs werden verkocht aan Volker Stevin voor de aanleg van een haven in Saoudi-Arabië en een groot deel van de serie keerde terug naar Frankrijk om te worden ingezet voor werktreinen bij de aanleg van TGV-tracé's. Van deze groep werd de 2459 gerepatrieerd en rijdt nu, geheel gerestaureerd, bij de VSM.

versie 1.1

update versie 1.2, 8 juli 2015 12:50: Essentiële aanpassingen NS 2400 in versie 1.2:

Veel downloaders die de NS 2400 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluidseffecten. Het gaat daarbij om de treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor vallen geluiden bij het aan- en ontkoppelen en tijdens het rijden weg en zijn ook de machinisten niet zichtbaar. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor.

update versie 1.3, 23 juli 2016 15:35: Essentiële aanpassingen NS 2400 in versie 1.3:

In deze release zijn de WG-koppelingtype aangepast aan TS-standaard (3link) en verbeteringen doorgevoerd voor de front-, sluit- en rangeerseinen. Deze laatste kunnen nu vanuit de cabine met een schakelaar worden bediend. Tevens werden in de cabine schakelbare paneel- en cabineverlichting aangebracht. Verder is de handleiding aangepast i.v.m. gewijzigde/nieuwe paneelschakelaars.

update versie 1.5, 12 maart 2018 10:25: Essentiële aanpassingen NS 2400 in versie 1.5:

Drie jaar terug werd door de HCC!trainsim de Berkendamroute vrijgegeven, met daarin een roodbruine NS 2459, geheel in overeenstemming met het tijdperk dat voor deze route was gekozen. Inmiddels heeft Wilbur Graphics de weergave van dit type voor Train Simulator 2018 (TS2018) uitgebreid met twee nieuwe kleurstellingen. Het gaat daarbij om een versie in de afleveringstoestand van begin jaren vijftig en drie locs in de bekende geel/grijze NS-huisstijl die rond 1970 werd geïntroduceerd. De eerstgenoemde is voorzien van een lichtblauw/grijze kleurstelling en heeft als NS 2412 een VSM-museumloc als voorbeeld. De gehuisstijlde 2400-en dragen de nummers NS 2407 en NS 2454 (onlangs gerestaureerd door de STAR) en hebben gezelschap gekregen van een fictieve machine, de 2561.

Bovendien kunnen in deze release alle beschikbare functies niet alleen via de hub (F4 of F3) of met de muis in de cabine worden aangestuurd, maar zijn deze nu volledig geïntegreerd met het toetsenbord. Bovendien is de hub nu voorzien van standaard TS2018-knoppen voor de noodrem en het starten en stoppen van de motor. In de meegeleverde handleiding vind je daarvan een uitgebreide beschrijving.

Dit product is een uitgave van Wilbur Graphics, informatie en ondersteuning via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 08/07/2015, bijgewerkt 12/03/2018.