Aan het laden...

default NS serie 3700/3800 Stoomlocomotief voor Train Simulator 2016 Populair

466 downloads

Downloaden (rwp, 12.08 MB)

WG_NS3700_V1_3_1.rwp

NS serie 3700-3800

Na proefnemingen met de 2C-sneltreinlocomotieven van de NBDS besloten de Staatsspoorwegen aan het begin van de vorige eeuw eveneens over te gaan tot het aanschaffen van 2C-locomotieven. Al dadelijk bleek dat de SS met deze serie een goede keus gedaan had. In 1910 kwamen de eerste exemplaren van de serie 3701 - 3820 in dienst en in 1928 werden de laatsten afgeleverd. Met hun drijfwielen van 1850 mm konden de machines zowel voor reizigers- als goederentreinen worden ingezet. Tijdens de oorlog zijn 20 machines verloren gegaan, maar de overige hebben tot het einde van het stoomtijdperk bij de NS dienst gedaan. Locomotief 3737 is voor het nageslacht behouden gebleven en bevindt zich in het Spoorwegmuseum.

Het handmatig stoken van de TS2015 versie van deze stoomlocomotief vraagt net als in het echt enige ervaring. We adviseren dan ook om de 'auto fireman' in de gameplay settings aan te zetten, zodat de simulatie het stoken voor zijn rekening neemt. Wil je de uitdaging aangaan om zelf te stoken, kijk dan eens naar de tips in de meegeleverde gebruikershandleiding.

update versie 1.1, 22 juni 2015 12.30: Diverse verbeteringen.

Ten opzichte van versie 1.0 zijn de volgende aanpassingen gerealiseerd:

  • Loc NS 3717 met 4-assige tender toegevoegd;
  • Kuju-koppeling vervangen door WG schroefkoppeling, diverse koppelingsparameters aangepast;
  • Enkele kleine modificaties aan tender 3737 (o.a. grijpstangen aan achterzijde);
  • Weergave locomotiefnummers op tenders gecorrigeerd;
  • Lichtkegel van front- en rangeerseinen wordt niet meer gerenderd als achterste loc in voorspan rijdt, hetzelfde van de tender van voorste loc bij achteruitrijden in voorspan;
  • Handleiding uitgebreid met uitleg over instellen kolen- en watervoorraden in scenario editor.

update versie 1.2, 10 juli 2015 11.15: Essentiële aanpassingen NS3700 in versie 1.2:

Veel downloaders die onze 3700 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluids- en stoomeffecten. Het gaat daarbij om treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor gaan WG-stoomlocs bij hen geruisloos en milieuvriendelijk zonder rook of stoom door het virtuele leven. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten, net als verwijzingen naar Kuju-effecten voor stoom en rook. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor. Tevens is van de gelegenheid gebruik gemaakt om het vermogen van de lok te reduceren tot 1200 ipk, waarbij de keteldruk is verlaagd naar een meer realistische 16 bar.

update versie 1.3, 23 juli 2016 13.25: Essentiële aanpassingen NS3700 in versie 1.3:

In deze release zijn de WG-koppelingtype aangepast aan TS-standaard (3link) en verbeteringen doorgevoerd voor de front-, sluit- en rangeerseinen. Rangeerseinen staan altijd ingeschakeld maar worden automatisch gedoofd bij het inschakelen van de treinseinen. Tevens werd in het machinistenhuis schakelbare cabineverlichting aangebracht in de vorm van een gesimuleerde olielamp. Ook de snelheidsmeter werd gekalibreerd. Tenslotte is de handleiding aangepast aan de nieuwe stuurstand-functionaliteit.

update versie 1.3.1, 13 september 2016 10.50: Essentiële aanpassingen NS3700 in versie 1.3.1:

Op basis van feedback van gebruikers zijn de soundeffecten van mijn stoomlocs, getrokken rijtuigen en goederenwagens aangepast. Alle treinen met WG-materieel brengen nu behalve het tikken van raillassen en puntstukken ook rolgeluiden voort.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 10/07/2015.