Aan het laden...

default NS serie 200-300 voor Train Simulator 2016 Populair

495 downloads

Downloaden (rwp, 3.92 MB)

WG_NS200_V1_3.rwp

NS serie 200-300

Officieel werden deze machines aangeduid als 'locomotoren' (lmt) omdat voor de bediening rangeerders konden worden ingezet in plaats van tractiepersoneel. Deze  lmt's dateren nog uit het stoomtijdperk en werden ontworpen voor licht rangeerwerk op kleinere stations en rangeerterreinen. In totaal zijn tussen 1934 en 1951 169 van deze rangeerlokken door Werkspoor geleverd. Deze kregen de NS-nummers 201-369 toegewezen. Tot in de jaren '80 van de vorige eeuw kon de 'Sik' nog overal in Nederland worden aangetroffen. Door verschillende oorzaken zoals de teruggang van het goederenvervoer en de moderne Arbo-wetgeving werd de serie tenslotte door NS buiten dienst gesteld. Veel exemplaren zijn bij verschillende museumbedrijven terechtgekomen, na vaak nog op particuliere spoorwegterreinen hun laatste werkzame jaren te hebben gesleten.

versie 1.1

update versie 1.2, 14 juli 2015 11:10: Essentiële aanpassingen NS 200 in versie 1.2:

Veel downloaders die de NS 200 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluidseffecten. Het gaat daarbij om treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor vallen geluiden bij het aan- en ontkoppelen en tijdens het rijden weg en zijn ook de rangeerders niet zichtbaar. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor.

update versie 1.3, 23 juli 2016 16:20: Essentiële aanpassingen NS 200 in versie 1.3:

Ook bij de twee Sikken is het WG-koppelingtype aangepast aan de TS-standaard (3link), en zijn ook de front-, sluit- en rangeerseinen aangepast. Voor de rangeerseinen is nu een schakelaar beschikbaar in de stuurstand, wat ook in de gewijzigde handleiding wordt genoemd.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 14/07/2015.