HCC!trainsim Add-ons

...

TSig addon: Eerste update voor de Heuvellandroute

Eerste update voor de Heuvellandroute Klik op de kleine afbeelding van de route hieronder voor vergroting Dit weekend vindt de release plaats van de eerste update van de Heuvellandroute. Het versienummer wordt 1.002 en is gedateerd op 20 september 2010. Deze update bevat een aantal cosmetische wijzigingen en toevoegingen en bevat nieuwe sessies. Ook wordt vanaf nu een sessiehandboek meegeleverd, waarin de sessies beschreven worden. De update van de route wordt beschikbaar gesteld aan de kopers van de route tot nu toe. Exemplaren van de route die vanaf nu geleverd worden, worden in versie 1.002 uitgeleverd. De sessies die tot nu toe gemaakt zijn worden, tezamen met het sessiehandboek, dit weekend alvast op de site geplaatst. Het sporenplan is in deze update ongewijzigd gebleven. Als voorproefje op de update alvast een paar screenshots. Deze screenshots zijn, net als de eerder gepubliceerde screenshots, gemaakt in Trainz waarin de 'hdr'-tool actief is. Hdr is een grafische tool die ervoor zorgt dat de weergave van graphics in Trainz wordt verbeterd. Achtergrond Bijna twee weken geleden heeft de release plaatsgevonden van de Heuvellandroute. Zoals te verwachten viel, heeft de release veel reacties onder Trainz-liefhebbers losgemaakt. De Heuvellandroute is in essentie een ander product dan Rijnspoorweg 2, die twee jaar geleden werd opgeleverd. Werd de Rijnspoorweg ‘as is’ opgeleverd, de Heuvellandroute is een project dat nog volop in ontwikkeling is, en dat is te merken. Niet alleen vinden wij zelf dat er nog wel wat te verbeteren is aan de route, ook nodigt het traject uit tot het bouwen van uitbreidingen in elke richting. Het Ontwikkelteam maakt hierbij dankbaar gebruik van tips, feedback en opmerkingen van Trainzliefhebbers. Wij willen vanaf deze plek de Trainz community bedanken voor alle reacties tot nu toe. Wat is er aangepast? In elke route zitten schoonheidsfoutjes of zaken die voor verbetering vatbaar zijn, zo ook in de Heuvellandroute. Daarnaast was er na de release uitgebreid gelegenheid om te werken aan een aantal zaken waaraan we in eerste instantie niet toegekomen waren. Voorbeelden van wijzigingen ten opzichte van de eerste versie: De route bevat in deze versie drie sessies. Nieuwe sessies zijn in ontwikkeling. Wanneer deze gereed zijn, worden ze inclusief bijbehorende documentatie op de Trainsim IG website gepubliceerd; Station Heerlen is nu uitgebreider weergegeven dan de eerste versie, het stationsgebouw is nu ook opgenomen in de route; Snelwegviaducten zijn aangepast; Een aantal objecten, waaronder wegen zijn aangepast om een beter uiterlijk te krijgen; De bovenleidingmasten bevatten nu voor een groot deel afwisselend links en rechts geplaatste uithouders. Om problemen met sessies te voorkomen is niets aan het sporenplan gewijzigd. Toekomstige updates Het werk aan de Heuvellandroute gaat intussen in onverminderd tempo voort. De eerstvolgende grote update wordt waarschijnlijk de toevoeging van de ZLSM-tak naar Simpelveld. Deze uitbreiding biedt grote toegevoegde waarde, omdat daarmee meer ZLSM-diensten Valkenburg-Simpelveld kunnen worden gesimuleerd. Voordat wij in staat zijn om deze uitbreiding te bouwen is echter nog research op locatie nodig. Daarnaast is het maken van cosmetische aanpassingen in de route nog lang niet voltooid. Er is nog veel werk te doen. Mocht u naar aanleiding van de aankoop van de route tips of feedback hebben, dan horen wij die graag. Let op: Het materieel op de screenshots is door derden aangeleverd en maakt geen onderdeel uit van de route. Dit artikel is eerder op 23/09/2010 gepubliceerd.

23 september 2010

...

TSig addon: Screenshots Heuvelland route

Klik op de kleine afbeelding van de route hieronder voor vergrotingVoor iedereen die de officiële presentatie van de Heuvelland route voor Trainz 2009 en Trainz 2010 op 11 september 2010 niet kon bijwonen nog wat extra screenshots van deze route,. Vanaf komende zaterdag is de Heuvellandroute verkrijgbaar via het TSIG verzendhuis (verzending vanaf 20 september 2010) en tijdens elke clubbijeenkomst van de Trainsim IG en op de beurzen waar de Trainsim IG acte de présence geeft.   Let op: Het materieel op de screenshots is door derden aangeleverd en maakt geen onderdeel uit van de route. Dit artikel is eerder op 15/09/2010 gepubliceerd.

15 september 2010

...

Presentatie en release Heuvellandroute op zaterdag 11 september in De Meern

Klik op de kleine afbeelding van de route hieronder voor vergroting  Komende zaterdag vindt de officiële presentatie van de Heuvellandroute voor Trainz 2009 en Trainz 2010 plaats. De release van de route is om verschillende redenen ettelijke malen uitgesteld, maar met trots kunnen wij u vanuit de studio´s van het TSIG Ontwikkelteam melden dat de route gereed is voor release! Vanaf komende zaterdag is de Heuvellandroute verkrijgbaar via het TSIG verzendhuis en tijdens elke clubbijeenkomst van de Trainsim IG en op de beurzen waar de Trainsim IG acte de présence geeft. De Heuvellandroute is een virtuele weergave van een traject door het mooiste deel van Zuid-Limburg. De route loopt van Valkenburg via Schin op Geul, Klimmen-Ransdaal en Voerendaal naar Heerlen. Deze route combineert twee werelden: het schilderachtige gebied met kastelen, watermolens en een afwisselende mix van typisch Limburgse bebouwing en bossen, heuvels en weilanden rondom het stroomdal van de rivier de Geul enerzijds, en anderzijds de stedelijke en geïndustrialiseerde omgeving van Heerlen met het grote emplacement bij het station dat tot in detail weergegeven is. De Heuvellandroute is de enige route in Nederland waar het spoor hooggelegen langs een rivierdal loopt en waar wijnvelden langs het spoor te zien zijn. Het gebied is als het ware een stukje ´buitenland´ in Nederland. De vele bogen en steile hellingen door het glooiende landschap in de route stellen hoge eisen aan het vakmanschap van de virtuele machinist. Wij zijn er zeker van dat deze route vele uren speelplezier zal geven. Op het traject, dat gedeeld wordt door Veolia, NS en de ZLSM is het mogelijk om vele verschillende soorten materieel te laten rijden, van heel modern tot heel oud – de ZLSM rijdt voornamelijk met stoomtreinen over het traject tussen Valkenburg, Schin op Geul en verder over het traject richting Simpelveld, terwijl Veolia met het meest moderne materieel op het traject naar Heerlen rijdt. De route is relatief kort in kilometers, maar de beperkte lengte van dit traject heeft ons de mogelijkheid gegeven om het traject zo goed mogelijk te detailleren. Het originele sporenplan van de route is voor de virtuele weergave gevolgd. Alle stations en de vele landmarks langs de route die naar origineel voorbeeld zijn nagebouwd, geven de route een zeer herkenbaar beeld voor mensen die de omgeving kennen. Ook het reliëf in de route is naar origineel voorbeeld gemodelleerd op basis van hoogtekaarten, digitaal terrein en Google Earth. De textures van de stations, gebouwen en van het terrein zijn van zeer hoge kwaliteit, zodat deze route een hoge houdbaarheidswaarde kent. De route komt dan ook het best tot zijn recht op een groot scherm met zeer hoge resolutie. Wij hopen van harte u komende zaterdag bij de officiële presentatie in De Meern te mogen begroeten! Hierbij alvast een aantal screenshots.Let op: Het materieel op de screenshots is door derden aangeleverd en maakt geen onderdeel uit van de route. Dit artikel is eerder op 08/09/2010 gepubliceerd.

8 september 2010

...

MSTS Weghwaert Elektrisch Anno 1940

Weghwaert Elektrisch Anno 1940 is een route voor Microsoft Train Simulator die is ontwikkeld door de hcc TrainSimulator Interessegroep is uitgebracht. De route is nu ook via het verzendhuis te bestellen. Goede reis! Dit artikel is eerder op 11/12/2009 gepubliceerd.

11 december 2009

...

MSTS Terug naar Burgerdam

Terug naar Burgerdam is een route voor Microsoft Train Simulator die is ontwikkeld uit de Burgerdam-Steinbeek route die in 2005 door de TrainSimulator Gebruikersgroep van de hcc! is uitgebracht. De oorspronkelijk route bracht de sfeer bij NS in de jaren 1950-57 tot leven door gebruik te maken van eigentijdse scenery-objecten en uiteraard het rollend materieel uit die periode, waarin stoom-, diesel- en electrische tractie naast elkaar te vinden waren. In Terug naar Burgerdam (TNB) gaan we verder terug in de tijd, naar de periode vlak voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Ons fictieve traject is dan nog niet geëlectrificeerd, zodat uitsluitend met stoom- en dieseltractie wordt gereden. Bij het tot stand brengen van TNB is dankbaar gebruik gemaakt van de het grote aantal scenery-objecten dat sinds 2005 door de TSGG voor andere routes is gebouwd. Zo zijn alle stationsgebouwen vervangen, evenals de perrons en de seinhuizen. Bovendien is voor de NS-armseinen gebruik gemaakt van de verbeterde versies van de Westsluis-route. Het traject zelf is vanuit Steinbeek doorgetrokken naar het stadje Vierbergen, terwijl ook de lijn naar Nedervoort is uitgebouwd en nu even voorbij Steinbeek op de hoofdlijn Burgerdam-Vierbergen aansluit. In de installatiefile zijn ook een aantal boeiende en afwisselende activiteiten samengebracht, inclusief de benodigde materieel-objecten. De gebruikershandleiding bevat verder voor elk emplacement een gedetailleerd sporenplan zodat je daar makkelijk je weg kunt vinden. Ook de werking van de klassieke NS-armseinen waarmee de route is beveiligd, wordt in dit document uitgelegd. Goede reis van Burgerdam naar Vierbergen! Dit artikel is eerder op 23/10/2009 gepubliceerd.

23 oktober 2009

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!trainsim

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden