...

Post T Simulatie Series : Bonn-Bad Godesberg en Remagen

[Ingezonden] Van Signalsoft verschijnen op 22 oktober 2011 twee nieuwe, op het Duitse Sp Dr S 60 systeem gebaseerde, Stellwerk simulaties: Stellwerk Bonn-Bad Godesberg Als u hier denkt „klein = makkelijk“, vergist zich danig! Het verantwoordelijkheidsgebied van Bonn-Bad Godesberg is ingebouwd in het dicht bevolkte stadgebied van Bonn. Ingeklemd tussen Bonn Hbf en Remagen heeft u uw handen vol met het op tijd vrij melden van de 5 overwegen met hele overwegbomen om de, met 160 km/h rijdende lange-afstandstreinen ongehinderd te laten passeren. Ook moet u de betrouwbare probleem-oplosser zijn voor uw buur-treindienstleiders. Als het bij uw collega’s krap wordt, wordt u gevraagd maar even de volgorde van de treinen te wijzigen om de punctualiteit van de treinen te verbeteren. Het seinhuis is uiterst geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Het seinhuis Bonn-Bad Godesberg omvat de volgende stations: Bonn-Bad Godesberg Nord, Bonn-Bad Godesberg, Bonn-Mehlem en Neuer Weg. De mogelijkheid voor een stationsverbinding bestaat met het seinhuis Bonn Hbf (reeds verkrijgbaar) en met het seinhuis Remagen. De simulatie biedt daardoor een uiterst realistische weergave van het moeilijke werk op een duits Stellwerk.Een gedetailleerd plaatje is hier beschikbaar: Deep Zoom beeld Bonn-Bad Godesberg Enige gegevens van Bonn-Bad Godesberg: 33 wissels 63 seinen 102 spoorsecties 38 km totale spoorlengte 128 rijwegen 756 tableau tegeltjes 244 knoppen 8 overwegen, waarvan 5 met hele overwegbomen Kan verbonden worden met Stellwerk Bonn Hbf en Remagen Documentatie op de Signalwiki is in het Nederlands. Documentatie als pdf is in het Duits. Programma is in het Nederlands. Achtergrondinformatie: SignalWiki - Plaatselijke bekendheid in Bonn-Bad Godesberg Stellwerk Remagen De Post van station Remagen biedt u vele mogelijkheden voor het regelen van het treinverkeer. Op de druk bereden Linke Rheinstrecke heeft u de taak om de juiste treinen te laten inhalen door de vele treinen voor het lange-afstandsverkeer en de spoorwegen de hoogste score voor de punctualiteit te geven. Het grote verantwoordelijkheidsgebied van Remagen omvat de volgende stations: Rolandseck, Oberwinter, Remagen, Sinzig (Rhein), Bad Breisig, Bad Bodendorf en Heimersheim. De aftakking naar de Ahrtahlbahn zal u veel afwisseling geven met rangeerwerk in combinatie met het drukke verkeer op de Linke Rheinstrecke. De mogelijkheid om een stationsverbinding te maken met het seinhuis van Bonn-Bad Godesberg (en zeer binnenkort met het seinhuis van Brohl) geeft een uiterst realistische weergave van het werken op een Stellwerk in Duitsland.Een gedetailleerd plaatje is hier beschikbaar: Deep Zoom beeld Remagen Enige gegevens van Remagen: 72 Wissels 113 Seinen 173 spoorsecties 66 km totale spoorlengte 883 mogelijke rijwegen 2160 tableau tegeltje 413 knoppen 1 overweg met hele overwegbomen Nummernstellpult (rijweg instelling door middel van numerieke invoer en door knopjes drukken) Kan verbonden worden met Stellwerk Bonn-Bad Godesberg (en in de nabije toekomst met Brohl (nog te verschijnen) ) Documentatie op de Signalwiki is in het Nederlands. Documentatie als pdf is in het Duits. Programma is in het Nederlands. Achtergrondinformatie: SignalWiki - Plaatselijke bekendheid in Remagen Dit artikel is eerder op 21/10/2011 gepubliceerd.

21 oktober 2011

...

Post T Simulatie Series : Zentralstellwerk Köln Hbf

[Ingezonden] Van Signalsoft is een nieuwe Stellwerk simulatie verschenen, gebaseerd op het Duitse Sp Dr S 60 systeem, verschenen: Zentralstellwerk Köln Hbf Het Zentralstellwerk van Köln Hbf (Centraal Station) is een van de grootste seinhuizen in Duitsland. Het seinhuis heeft ogenschijnlijk maar een beperkte hoeveelheid aan sporen, echter de omvang van het treinverkeer is immens! Enige gegevens van Zentralstellwerk Köln Hbf: 12.400 mogelijke rijwegen (trein-, rangeer- und dwangrijwegen) 356 seinen (waarvan 225 hoofdseinen, 90 Zugdeckungssignale (!)) 254 wissels 571 spoorsecties (103 km netwerk lengte in totaal) 3960 tableau tegeltjes! In totaal 486 knopjes! Tot 1510 treinen per dag! De dienstregeling is van Zomer 2001. De dienstregeling omvat naast alle S-Bahn treinen en regionaal treinverkeer natuurlijk ook alle ICE, IC, EC, Thalys, INT en de Metropolitan-trek-duw treinen. Daarnaast rijden er een grote hoeveelheid ledig materieel treinen tussen, en van/naar Köln-Deutzerfeld en Köln-Betriebsbahnhof. Demoversie (meekijkversie): http://www.signalsimulation.com/downloads/KoelnHbfDemo.zip Dokumentatie op de Signalwiki is in het Nederlands. Dokumentatie als pdf is in het duits. Programma is in het Nederlands. Achtergrondinformatie: http://www.railsignalling.org/signalwiki/index.php/Plaatselijke_bekendheid_in_Zentralstellwerk_K%C3%B6ln_Hbf Dit artikel is eerder op 11/07/2011 gepubliceerd.

11 juli 2011

...

Post T Simulatie Series : Stellwerk Andernach en Hürth-Kalscheuren

[Ingezonden] Van Signalsoft zijn twee nieuwe Stellwerk simulaties, gebaseerd op het Duitse Sp Dr S 60 systeem, verschenen: Stellwerk Post T Andernach Dit station ligt aan de druk bereden linker Rijnoever waarbij ook de Pellenz-Eifel-Bahn (Quereifelbahn) naar Mayen en Gerolstein aftakt. Er zijn wel veel treinen op de linker Rijnoever, maar de treindienstleider hoeft daar weinig over te beslissen. Er is wel veel werk, maar niet zo gecompliceerd als in Hürth-Kalscheuren. Maar daarbij is er wel wat te doen met de plaatselijke industrie aansluitingen voor Stahlblech en de haven van Andernach.Features: Multiplayer (Verkeersleidingspost met meerdere treindienstleiders) Gedetailleerde nabootsing van een seinhuis van het type Sp Dr S 60 Nabootsing ZNP801 treinnummervolg- en meld inrichting Digitale treinnummervensters 46 wissels, 63 seinen 99 bezetspoorsecties (sporen) 375 mogelijke rijwegen Een Signallageplan (Wegwijzer) wordt als PDF meegeleverd.Post T Hürth-KalscheurenIn deze simulatie van het seinhuis van Hürth-Kalscheuren komt het op de snelle en goede beslissingen van de treindienstleider aan! In dit station zijn twee aftakkingen verweven. De linker Rijnoever traject takt hier af van het goederenverkeer voor het containerstation Köln-Eifeltor. Ook takt hier de Eifelstrecke richting Gerolstein af.Het station heeft veel opeenvolgend treinverkeer. Ook zijn er 2 grote spoorwegovergangen die af en toe geopend moeten worden. Verder is er wat rangeerwerk voor de plaatselijke Chemieindustrie in Hürth.Features: Multiplayer (Verkeersleidingspost met meerdere treindienstleiders) Gedetailleerde nabootsing van een seinhuis van het type Sp Dr S 60 Nabootsing ZNP801 treinnummervolg- en meld inrichting Digitale treinnummervensters 36 wissels, 57 seinen 91 bezetspoorsecties (sporen) 162 mogelijke rijwegen Een Signallageplan (Wegwijzer) wordt als PDF meegeleverd.Systeemeisen :Minimaal:- Windows XP SP2, Windows Vista, Windows 7 32 of 64 bit- 512MB RAM geheugen- 200MB ruimte op de harde schijf- Geluidskaart- 1.2 GHz processorAanbevolen:De simulatie kan ook werken op oudere machines, echter het wordt aanbevolen dat de computer, boven op de minimum eisen, ten minste heeft: - 2GB RAM geheugen - 2GHz multi-core CPU BeeldschermDe simulatie is ontworpen om te werken op een monitor met ten minste 1024x768 resolutie, echter bredere monitoren worden aanbevolen. Voor een optimale simulatie ervaring worden meerdere monitoren aanbevolen. Breedbeeldschermen zijn ideaal. Prijs informatie: Stellwerk Andernach : 16,99 Euro Stellwerk Hürth-Kalscheuren : 19,99 Euro Bundel Stellwerk Andernach en Hürth-Kalscheuren : 24,99 Euro Gedurende een korte tijd zal er een speciale introductieprijs zijn voor bezitters van een geregistreerde versie van eerdere simulaties uit de Post T Simulatie series. De genoemde producten zijn verkrijgbaar via de webshop van Signalsoft. Voor meer informatie zie : http://www.signalsoft.info/forum/ Dit artikel is eerder op 10/03/2011 gepubliceerd.

10 maart 2011

...

Post T Simulatie Series : Post T Amsterdam CS

[Ingezonden] Signalsoft brengt op 11 maart 2011 de simulatie Post T Amsterdam CS uit. De échte uitdaging voor treindienstleiders! Een uniek stuk geschiedenis van de spoorwegen in Nederland, samengevat in een zeer omvangrijke simulatie van de werkplek van een treindienstleider uit de jaren 80-90. Uiterst nauwkeurige nabootsing van het echte NX-tableau met vele extra opties om het de treindienstleider makkelijker, of moeilijker te maken. Het hele knooppunt Amsterdam bij elkaar in één enkele simulatie. Naast uw verantwoordelijkheidsgebied van het Centraal Station, staan u alle sporen tussen Haarlem, Schiphol, Zaandam, Westhaven, Watergraafsmeer, Diemen en Amsterdam-Bijlmer ter beschikking als beheersgebied. De statistieken in het kort: 227 km spoorlengte 576 spoorsecties 332 seinen 399 wissels 3292 mogelijke rijwegen 42 bovenleidingsgroepen 29 CTA Bakken 2 bruggen 1200 treinen per dag 1200 rangeeropdrachten   Een uniek stuk geschiedenis van de spoorwegen in Nederland, samengevat in een zeer omvangrijke simulatie van de werkplek van een treindienstleider uit de jaren 80-90.Uiterst nauwkeurige nabootsing van het echte NX-tableau met vele extra opties om het de treindienstleider makkelijker, of moeilijker te maken. Het hele knooppunt Amsterdambij elkaar in één enkele simulatie. Naast uw verantwoordelijkheidsgebied van het Centraal Station, staan u alle sporen tussen Haarlem, Schiphol, Zaandam, Westhaven, Watergraafsmeer, Diemen en Amsterdam-Bijlmer ter beschikking als beheersgebied. Het GRS-NX tableau van Amsterdam Centraal Station werd in dienst genomen op 21 april 1974 heeft bijna 21 jaar dienst gedaan. Met deze simulatie heeft u de mogelijkheid om zelf treindienstleider te zijn rondom 1989/1990. In een tijd dat het baanvak naar Singelgracht-Aansluiting nog maar vier sporen had en het Bovendok nog vol in gebruik was! De Simulatie Post T Amsterdam CS biedt een unieke documentatie van technische geschiedenis! Het bedieningstableau had twee hele bijzondere zaken: middenvoetbrug-seinen en route-knoppen. Alle bedieningshandelingen en functies van het tableau zijnnauwkeurig nagebootst. Omdat de buurtreindienstleiders van Post T Amsterdam CS heel intens samenwerken, is de simulatie uitgebreid met deze zogenaamde “beheersgebieden” Het beheersgebied wordt bediend door baanbrekende software-technieken gebaseerd op wetenschappelijke algoritvmen die ontwikkeld werden met ondersteuning van de Canadese regering als Scientific Research & Experimental Development. De simulatie geeft u natuurlijk ook de mogelijkheid zelf in de bediening van de beheersgebiedenin te grijpen. De dienstregeling op zichzelf is al een uitdaging! Met meer dan 1200 treinen per dag en de bijbehorende rangeeropdrachten heeft u uw handen (en hersens) vol! Weliswaar rijdt alles volgens een uur patroon, maar daarmee is het niet gedaan. Het is aan u de taakom het allemaal in goede banen te leiden! Moeilijk? Daar echter niemand als treindienstleider geboren wordt, is de mogelijkheid ingebouwd diverse treinseries simpelweg uit te schakelen. Hierdoor wordt het, vooral in het begin, niet te gecompliceerd en behoudt u het overzicht. Bovendien staat voor beginners een gratis leer-simulatie van een NX tableau ter beschikking: Post T Lodelo. Als u het allemaal denkt in de vingers te hebben, kunt u zelf kiezen hoe moeilijk het kan worden. Werkzaamheden, vertragingen, gebeurtenissen en het schakelen van de bovenleiding zijn allemaal dingen die roet in het perfecte dienstregeling eten van de spoorwegen kunnen gooien. En als dat al niet genoeg is, kunt u de Centrale Treinaanwijzers (CTA-bakken) vanzelfsprekend ook bedienen met de klassieke ponskaarten. De multi-player optie maakt het mogelijk het tableau met meer dan een persoon te bedienen. Tijdens de productie hebben we regelmatig in teams het drukke trein verkeer geleid. Met twee treindienstleiders en een coördinator loopt het dan perfect. Een demo-versie zal beschikbaar komen en biedt een goed inzicht over wat de simulatie allemaal kan! Systeemeisen:vlotte Windows PCWindows XP, Vista of Windows 7 (32 of 64 Bit)monitor met minstens 1024x768 resolutie. Echter een betere resolutie wordt dringend aanbevolen. Nog beter: twee monitoren naast elkaar.500 MB vrij op harde schijfminstens 1 GB geheugengeluidskaartAanbevolen hulpmiddelen:Liniaal, potlood om de dienstregeling te kunnen bewerken Prijs: 49.95 EuroGedurende een korte tijd zal er een speciale introductieprijs zijn voor bezitters van een geregistreerde versie van eerdere simulaties uit de Post T Simulatie series Klik hier voor de product flyer Voor meer informatie zie : http://www.signalsoft.info/forum/ hier vindt u nog veel meer screenshots van deze simulatie Dit artikel is eerder op 07/03/2011 gepubliceerd.

7 maart 2011

...

Post T Simulatie Series : Stellwerk Bonn Hbf en Gelsenkirchen Hbf

[Ingezonden] Post T Bonn Hbf en Gelsenkirchen Hbf Bonn & Beethoven Wat heeft Ludwig van Beethoven te maken met seinhuizen? Eigenlijk niks, omdat in zijn tijd er nog niet eens treinen waren! Maar de stad Bonn heeft alles te maken met Beethoven! De simulatie Post T Bonn Hbf zal u als muziek in de oren klinken! Het is 1996 en het treinverkeer „linksrheinisch“ is in volle gang! Met de dubbele IC-treinen kort achter elkaar, de aankomende baanvakken die met 160 km/h bereden worden, tesamen met 7 overwegen en een symfonie van stoptreinen, kan een treindienstleider aardig aan het zweten krijgen. Post T Bonn Hbf kan er misschien wat klein uit zien, maar het treinverkeer zal u geen enkel moment met rust laten! Gelsenkirchen Hbf is een relatief eenvoudig seinhuis. Heel goed voor beginners. Maar ook voor de experts onder ons zijn er een hoop verstopte zaken om te ontdekken. Het is een uitdaging om de juiste balans vinden tussen de vele S-Bahn treinen, IC, stoptreinen en een leuke hoeveelheid goederentreinen, typisch voor het Ruhrgebiet. Er rijden bijvoorbeeld ook Torpedotreinen. Nee, niks om op te schieten! Torpedotreinen zijn treinen met wagens voor het transport van vloeibaar ijzer tussen de hoogovens en de staalfabrieken. Features: Multiplayer (Verkeersleidingspost met meerdere treindienstleiders) Gedetailleerde nabootsing van een seinhuis van het type Sp Dr S 60 Nummernstellpult met numerieke invoer van rijwegen en geheugenplaatsen Nabootsing ZNP801 treinnummervolg- en meld inrichting Digitale treinnummervensters Bonn Hbf: 7 overwegen 59 wissels, 71 seinen 132 bezetspoorsecties (sporen) 970 mogelijke rijwegen Intensief treinverkeer Gelsenkirchen Hbf: 73 wissels, 79 seinen 151 bezetspoorsecties 531 mogelijke rijwegen Gemoedelijk maar gemengd treinverkeer Een Signallageplan (Wegwijzer) wordt meegeleverd als een lange pagina of meerdere pagina’s om aan elkaar te nieten. De simulatie van Bonn Hb en Gelsenkirchen Hbf zijn zowel los als in een bundel verkrijgbaar.Meer informatie op het Support Forum van SIGNALSOFT en in de webshop van Signalsoft (link niet meer actueel). Geregistreerde gebruikers van Post T simulaties hebben inmiddels een e-mail met een kortingscode voor Bonn Hbf en Gelsenkirchen Hbf ontvangen. Stellwerk Bonn Hbf en Gelsenkirchen Hbf zijn verkrijgbaar in de webshop van Signalsoft (link niet meer actueel), zowel als afzonderlijk pakket als als bundel. Dit artikel is eerder op 07/11/2010 gepubliceerd.

7 november 2010

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!trainsim

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden