Aan het laden...

Map Rollend materieel voor Train Simulator 2022

Rollend Materieel voor Train Simulator 2022 (TS2022).

Documenten

default WG DR 01.5 serie voor Train Simulator 2018 Populair

Door 2555 downloads

Downloaden (rwp, 25.29 MB)

WG_DR_BR_01_5_V1_0_build_20180110.rwp

WG DR 01.5 serie voor Train Simulator 2018.

In het begin van de jaren '60 van de vorige eeuw was de Deutsche Reichsbahn (DR) nog steeds afhankelijk van de sneltreinmachines van de serie 01. Vele locs waren echter door de dienst voor zware D- en sneltreinen opgereden. Bovendien hadden de oude ketels de grenzen van hun mogelijkheden bereikt. Daarom liet de DR 35 exemplaren van de serie tussen 1962 en 1965 grondig renoveren - de 01.5 ontstond.

Tot in het midden van de jaren '70 vormden deze indrukwekkende locs de ruggegraat van de zware reizigersdienst bij de DR. Pas in 1982 stelde het depot Magdeburg de 01 512 als laatste loc van de serie terzijde. Vandaag de dag houden vijf museumexemplaren de herinnering aan de 'Reko-01' levend.

Deze download omvat zes verschillende uitvoeringen van de bekende BR 01.5.

Rollend materieel
=================
WG DR BR 01 504 T34 Oel
WG DR BR 01 504 O
WG DR BR 01 507 T34 Oel
WG DR BR 01 507 O
WG DR BR 01 514 T34
WG DR BR 01 514
WG DR BR 01 517 T34 Oel
WG DR BR 01 517 O
WG DR BR 01 531 T34 Oel
WG DR BR 01 531 O
WG DR BR 01 533 T34
WG DR BR 01 533

Preload Consists
================
DR BR 01 504 (light engine)
DR BR 01 507 (light engine)
DR BR 01 514 (light engine)
DR BR 01 517 (light engine)
DR BR 01 531 (light engine)
DR BR 01 533 (light engine)

Let op: voor de juiste werking van sommige animaties (locpersoneel) moeten de standaard DTG Assets (DTG Academy) gekoppeld zijn aan de route of het scenario. Zie de bijgeleverde handleiding.

Versie 1.0, een uitgave van Wilbur Graphics, informatie en ondersteuning via .

pdf Handleiding WG DR 01.5 serie voor Train Simulator 2018 Populair

Door 1408 downloads

Downloaden (pdf, 2.43 MB)

WG_DR_BR_01_5_Handleiding_V1_0.pdf

Handleiding WG DR 01.5 serie voor TS2018 (versie 1.0).

default WG DB serie 23 voor Train Simulator 2017 Populair

Door 1964 downloads

Downloaden (rwp, 29.98 MB)

WG_DB_BR_23_V1_21.rwp

WG DB serie 23 Stoomlocomotief.

De Bundesbahn (nu: Deutsche Bahn) stelde in 1959 met de 23 105 haar laatste nieuwe stoomlocomotief in dienst. Van deze relatief moderne machines hebben niet minder dan 8 vertegenwoordigers van de serie het einde van het stoomtijdperk overleefd, waarvan drie exemplaren in Nederland terecht zijn gekomen: de 023 bij de SSN (momenteel in groot onderhoud) en de 071 en 076 bij de VSM. De vierde dienstvaardige locomotief, de 058, heeft enige tijd in Nederland gebivakkeerd maar is inmiddels teruggekeerd in Zwitserland. Ook de overige, niet-dienstvaardige, exemplaren zijn voor TS2017 in deze release gerealiseerd.

De DB serie 23 van Wilbur Graphics wordt aangeleverd als .rwp-bestand en wordt geïnstalleerd via het utilities-programma van Train Simulator 2017. Na installatie zijn de volgende nummervarianten beschikbaar:

WG DB 23 019
WG DB 23 029
WG DB 23 042
WG DB 23 058
WG DB 23 105
WG SSN 23 023
WG VSM 23 071
WG VSM 23 076

versie 1.21, 19 juni 2017.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 19/06/2017.

pdf Handleiding WG DB serie 23 voor TS2017 Populair

Door 1308 downloads

Downloaden (pdf, 2.03 MB)

WG_DB_BR_23_Handleiding_V1_2.pdf

Handleiding WG DB serie 23 voor TS2017 (versie 1.2).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 19/06/2017.

default WG ZZw ketelwagens tijdperk III voor Train Simulator 2017 Populair

Door 1815 downloads

Downloaden (rwp, 28.01 MB)

WG_ZZw_ketelwagens_tp3_V1_0.rwp

WG ZZw ketelwagens tijdperk III.

In de jaren ‘70 van de vorige eeuw werd in de toenmalige DDR onder de merknaam PIKO een uitgebreid programma van H0-modellen geproduceerd, uiteraard vooral gebaseerd op Oost-Duitse voorbeelden. Daaronder bevond zich een DDR-tegenhanger van de in het Westen gebouwde Einheits Leichtkesselwagen (ELK), de ZZw 51, in 11 verschillende uitvoeringen. In deze release brengt Wilbur Graphics enkele van deze varianten tot leven voor Train Simulator 2017. Daarnaast hebben we de werkelijkheid enigszins opgerekt met uitvoeringen die feitelijk niet helemaal overeenkomen met de ELK-versie.

De geluidseffecten worden verzorgd door DTG Academy en deze provider/product combinatie moet gelinkt zijn aan de route of het scenario waarin onze goederenwagens worden ingezet (de DTG bibliotheek wordt sinds 2013 standaard meegeleverd met TS20xx).

De ZZw ketelwagens van Wilbur Graphics worden met drie preloads en een handleiding aangeleverd als .rwp-bestand.

versie 1.0, 12 februari 2017.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 03/03/2017.

pdf Handleiding WG ZZw ketelwagens tijdperk III voor TS2017 Populair

Door 955 downloads

Downloaden (pdf, 24.29 MB)

WG_DR_ZZw51_ketelwagens_Tp_3_handl_V1_0.pdf

Handleiding WG ZZw ketelwagens tijdperk III (versie 1.0).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 03/03/2017.

default NS serie 2000 voor Train Simulator 2017 Populair

Door 2113 downloads

Downloaden (rwp, 13.27 MB)

WG_NS_2000_V1_2.rwp

NS serie 2000

Van de versie zoals die tot eind jaren vijftig als NS 2000-2018 op de Nederlandse sporen te zien was levert Wilbur Graphics twee nummervarianten, waarmee in voorspan kan worden gereden. Beide machines worden ook in hun oorspronkelijke versie meegeleverd, zoals de NS deze in 1946 van het Amerikaanse leger over heeft genomen. Die USATC-versie laat zich uitstekend combineren met het materieel van Victory Works uit dezelfde periode.

De NS 2000 van Wilbur Graphics wordt aangeleverd als .rwp-bestand en wordt geïnstalleerd via het utilities-programma van Train Simulator 2017. Na installatie zijn de volgende nummervarianten beschikbaar:

WG NS 2016, ex-USATC 8478
WG NS 2017, ex-USATC 8479
WG USATC 8478
WG USATC 8479

versie 1.2

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 31/01/2017.

pdf Handleiding NS serie 2000 voor TS2017 Populair

Door 1221 downloads

Downloaden (pdf, 2.94 MB)

WG_NS_2000_handleiding_V1_2.pdf

Handleiding NS serie 2000 voor Train Simulator 2017 (versie 1.2).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 31/01/2017.

default NS Getrokken rijtuigen tijdperk II en III voor Train Simulator 2016 Populair

Door 2761 downloads

Downloaden (rwp, 18.82 MB)

WG_Getr_rijtuigen_tp2_3_V1_3.rwp

NS Getrokken rijtuigen tijdperk II en III

Met deze versie 1.0 verschijnen een aantal houten- en stalen getrokken rijtuigen van de NS uit de jaren tussen ca. 1930 en 1970 op de TS2016-routes. Het gaat daarbij o.m. om houten coupérijtuigen (ex-Staatspoor: NS AB 6116 en C 6921), de bekende ovale ramen-rijtuigen (NS AB 7216 en C 7202) en de rijtuigen voor het binnenlands verkeer (NS AB 7521) met bijpassende bagagewagens (4- en 6-deurs stalen D). Deze materieel-objecten worden aangevuld met na-oorlogse versies in Pruisisch blauw. De coupérijtuigen zijn eerder gereleased, maar in deze versie zijn ze van interieurverlichting voorzien, evenals de stalen rijtuigen in deze release.

versie 1.0, juni 2016.

update versie 1.1, 19 juli 2016 11.00: Essentiële aanpassingen NS Getrokken rijtuigen in versie 1.1:

Het samenstellen van rijtuigstammen wordt nu ondersteund door scenario-markers. Aanpassingen passagiersview in een aantal rijtuigen.

update versie 1.2, 15 augustus 2016 11.40: Ontbrekende bagagewagen 4-deurs stalen D toegevoegd.

update versie 1.3, 13 september 2016 11.10: Essentiële aanpassingen NS Getrokken rijtuigen in versie 1.3:

Op basis van feedback van gebruikers zijn de soundeffecten van mijn stoomlocs, getrokken rijtuigen en goederenwagens aangepast. Alle treinen met WG-materieel brengen nu behalve het tikken van raillassen en puntstukken ook rolgeluiden voort.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 19/07/2016.

pdf Handleiding NS Getrokken rijtuigen tijdperk II en III voor TS2016 Populair

Door 1588 downloads

Downloaden (pdf, 2.89 MB)

WG_NS_Rijtuigen_Tp2_3_handl_V1_3.pdf

Handleiding NS Getrokken rijtuigen tijdperk II en III (versie 1.3).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 19/07/2016.

default NS serie 500-600 voor Train Simulator 2016 Populair

Door 1780 downloads

Downloaden (rwp, 5.54 MB)

WG_NS500_V1_3.rwp

NS serie 500-600

Deze serie dieselelektrische rangeerlocomotieven werden in Groot-Brittannië tijdens de Tweede Wereldoorlog naar een bestaand ontwerp van de LMS gebouwd voor het War Department. Na de oorlog namen de NS 10 locs over met de nummers 501-510. De locs voldeden zo goed, dat de spoorwegen besloten tot een nabestelling van nog eens 10 stuks, de 511-520. Hadden de locs 501-510 een vermogen van 265 kW, da nabestelde machines kregen een groter vermogen, 294 kW. Deze werden gevolgd door een bestelling van 90 exemplaren, de serie 521-610. In 1952 en 1953 werden nog eens vijftien machines geleverd, maar nu met een dieselmotor van Stork. Deze machine kregen de nummers 701-715.
Tot nummer 545 waren de locs alleen voorzien van een locrem. Vanaf de 546 werden de locs afgeleverd met een tweede compressor en een treinleiding, zodat ook een trein beremd kon worden.

versie 1.1

update versie 1.2, 14 juli 2015 11:20: Essentiële aanpassingen NS 500 in versie 1.2:

Veel downloaders die de NS 500 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluidseffecten. Het gaat daarbij om treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor vallen geluiden bij het aan- en ontkoppelen en tijdens het rijden weg en zijn ook de machinisten niet zichtbaar. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor.

update versie 1.3, 23 juli 2016 16:10: Essentiële aanpassingen NS 500 in versie 1.3:

In deze release zijn de WG-koppelingtype aangepast aan TS-standaard (3link) en verbeteringen doorgevoerd voor de front-, sluit- en rangeerseinen. Deze laatste kunnen nu vanuit de cabine met een schakelaar worden bediend. Tevens werden in de cabine schakelbare paneel- en cabineverlichting aangebracht. Ook de snelheidsmeter werd gekalibreerd en is de handleiding aangepast i.v.m. gewijzigde/nieuwe paneelschakelaars.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 14/07/2015.

pdf Handleiding NS serie 500-600 voor TS2016 Populair

Door 936 downloads

Downloaden (pdf, 1.43 MB)

WG_NS_500_600_handleiding_V1_3.pdf

Handleiding NS serie 500-600 voor Train Simulator 2016 (versie 1.3).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 14/07/2015.

default NS serie 200-300 voor Train Simulator 2016 Populair

Door 1719 downloads

Downloaden (rwp, 3.92 MB)

WG_NS200_V1_3.rwp

NS serie 200-300

Officieel werden deze machines aangeduid als 'locomotoren' (lmt) omdat voor de bediening rangeerders konden worden ingezet in plaats van tractiepersoneel. Deze  lmt's dateren nog uit het stoomtijdperk en werden ontworpen voor licht rangeerwerk op kleinere stations en rangeerterreinen. In totaal zijn tussen 1934 en 1951 169 van deze rangeerlokken door Werkspoor geleverd. Deze kregen de NS-nummers 201-369 toegewezen. Tot in de jaren '80 van de vorige eeuw kon de 'Sik' nog overal in Nederland worden aangetroffen. Door verschillende oorzaken zoals de teruggang van het goederenvervoer en de moderne Arbo-wetgeving werd de serie tenslotte door NS buiten dienst gesteld. Veel exemplaren zijn bij verschillende museumbedrijven terechtgekomen, na vaak nog op particuliere spoorwegterreinen hun laatste werkzame jaren te hebben gesleten.

versie 1.1

update versie 1.2, 14 juli 2015 11:10: Essentiële aanpassingen NS 200 in versie 1.2:

Veel downloaders die de NS 200 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluidseffecten. Het gaat daarbij om treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor vallen geluiden bij het aan- en ontkoppelen en tijdens het rijden weg en zijn ook de rangeerders niet zichtbaar. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor.

update versie 1.3, 23 juli 2016 16:20: Essentiële aanpassingen NS 200 in versie 1.3:

Ook bij de twee Sikken is het WG-koppelingtype aangepast aan de TS-standaard (3link), en zijn ook de front-, sluit- en rangeerseinen aangepast. Voor de rangeerseinen is nu een schakelaar beschikbaar in de stuurstand, wat ook in de gewijzigde handleiding wordt genoemd.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 14/07/2015.

pdf Handleiding NS serie 200-300 voor TS2016 Populair

Door 1164 downloads

Downloaden (pdf, 1.17 MB)

WG_NS_200_300_handleiding_V1_3.pdf

Handleiding NS serie 200-300 voor Train Simulator 2016 (versie 1.3).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 14/07/2015.

default NS serie 1700/1800 Elektrische locomotief voor Train Simulator 2017 Populair

Door 2987 downloads

Downloaden (rwp, 16.47 MB)

WG_NS1700_V1_5.rwp

NS serie 1700/1800 Elektrische Locomotief

NS 1700
De NS-locserie 1700 is een serie elektrische locomotieven, die vanaf begin 1992 worden ingezet door de Nederlandse Spoorwegen voor reizigerstreinen. De locomotieven met asindeling B'B' zijn een gemodificeerde versie van de NS-serie 1600.

Handleiding bevindt zich in het rwp-pakket, en is apart te downloaden.

update versie 1.1, 16 maart 2015 11.33: In de handleiding de disclaimer van Dovetail Games toegevoegd.

update versie 1.2, 12 juli 2015 11.35: Essentiële aanpassingen NS 1700 in versie 1.2:

Veel downloaders die de NS 1700 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluidseffecten. Het gaat daarbij om treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor vallen geluiden bij het aan- en ontkoppelen en tijdens het rijden weg en zijn ook de machinisten niet zichtbaar. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor.

update versie 1.3, 23 juli 2015 11.15:

Foutieve parameter in bogie blueprints gecorrigeerd zodat de draaistellen van de IC-rijtuigen ook in bogen en wisselstraten het spoor blijven volgen. (handleiding niet gewijzigd, blijft versie 1.2)

update versie 1.4, 23 juli 2016 14.45: Essentiële aanpassingen NS 1700 in versie 1.4:

In deze release zijn de WG-koppelingtype aangepast aan TS-standaard (3link) en verbeteringen doorgevoerd voor de front-, sluit- en rangeerseinen. Deze laatste kunnen nu vanuit de cabine met een schakelaar worden bediend. Tevens werden in de cabine schakelbare paneel- en cabineverlichting aangebracht. De batterijspanningsmeter wordt nu correct geïnitialiseerd, en verder is de snelheidsmeter gekalibreerd en geeft nu de correcte snelheid aan. Tevens is de leesbaarheid van de paneelmeters verbeterd en is de handleiding aangepast i.v.m. gewijzigde/nieuwe paneelschakelaars.

update versie 1.5, 14 april 2017 10.10: Essentiële aanpassingen NS 1700 in versie 1.5:

In deze release zijn enkele optische en functionele verbeteringen doorgevoerd. Naast het werkend maken van de stuurstroomschakelaar zijn alle cabines van nieuwe textures voorzien. Bovendien is een nieuwe variant toegevoegd, de 1737, in afleveringstoestand met een onvervuild en glanzend uiterlijk. Deze loc is nu ook in de preloads opgenomen.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 12/07/2015.

pdf Handleiding NS serie 1700/1800 Elektrische Locomotief voor TS2017 Populair

Door 1916 downloads

Downloaden (pdf, 4.04 MB)

WG_NS_1700_handleiding_V1_5.pdf

Handleiding NS serie 1700/1800 Elektrische Locomotief voor Train Simulator 2017 (versie 1.5).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 12/07/2015.

default BR 203 (ex DR V100) voor Train Simulator 2016 Populair

Door 2495 downloads

De BR 203 Dieselhydraulische Locomotief (Ex-DR Baureihe V100)

 

V100 in drie uitvoeringen:
Na de liberalisering van de Europese spoorwegmarkt kwamen verschillende gemoderniseerde, ex-DR V100 dieselhydraulische locs in dienst bij Nederlandse vervoerders.

Handleiding bevindt zich in het rwp-pakket, en is apart te downloaden.

update versie 1.1, 16 maart 2015 11.36: In de handleiding de disclaimer van Dovetail Games toegevoegd.

update versie 1.2, 12 juli 2015 11.10: Essentiële aanpassingen V 100 in versie 1.2:

Veel downloaders die de V100 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluidseffecten. Het gaat daarbij om treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor vallen geluiden bij het aan- en ontkoppelen en tijdens het rijden weg en zijn ook de machinisten niet zichtbaar. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor.

update versie 1.3, 22 juli 2016 11.50: Essentiële aanpassingen V 100 in versie 1.3:

In deze release maakt de originele V100 uit de voormalige DDR zijn opwachting. Uiteraard is de cabine eveneens gewijzigd en is voorzien van Duitse opschriften. In alle locomotieven is het WG-koppelingtype aangepast aan TS-standaard (3link) en zijn verbeteringen doorgevoerd voor de front-, sluit- en rangeerseinen. Deze laatste kunnen nu vanuit de cabine met een schakelaar worden bediend. Tevens werden in elke cabine schakelbare paneel- en cabineverlichting aangebracht. Ook de snelheidsmeter werd gekalibreerd. De handleiding is aangepast aan de gewijzigde/nieuwe paneelschakelaars.

Let op! Voor de originele V100 wordt een consist geïnstalleerd die alleen werkt in combinatie met de Wilbur Graphics release 'WG_NS_G_wagens_tp2_3_V2_0'.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 12/07/2015.

pdf Handleiding BR 203 (ex DR V100) voor TS2016 Populair

Door 1512 downloads

Downloaden (pdf, 2.20 MB)

WG_V100_handleiding_V1_3.pdf

Handleiding BR 203 Dieselhydraulische Locomotief (ex DR Baureihe V100) voor Train Simulator 2016 (versie 1.3).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 12/07/2015.

default NS serie 3700/3800 Stoomlocomotief voor Train Simulator 2016 Populair

Door 1739 downloads

Downloaden (rwp, 12.08 MB)

WG_NS3700_V1_3_1.rwp

NS serie 3700-3800

Na proefnemingen met de 2C-sneltreinlocomotieven van de NBDS besloten de Staatsspoorwegen aan het begin van de vorige eeuw eveneens over te gaan tot het aanschaffen van 2C-locomotieven. Al dadelijk bleek dat de SS met deze serie een goede keus gedaan had. In 1910 kwamen de eerste exemplaren van de serie 3701 - 3820 in dienst en in 1928 werden de laatsten afgeleverd. Met hun drijfwielen van 1850 mm konden de machines zowel voor reizigers- als goederentreinen worden ingezet. Tijdens de oorlog zijn 20 machines verloren gegaan, maar de overige hebben tot het einde van het stoomtijdperk bij de NS dienst gedaan. Locomotief 3737 is voor het nageslacht behouden gebleven en bevindt zich in het Spoorwegmuseum.

Het handmatig stoken van de TS2015 versie van deze stoomlocomotief vraagt net als in het echt enige ervaring. We adviseren dan ook om de 'auto fireman' in de gameplay settings aan te zetten, zodat de simulatie het stoken voor zijn rekening neemt. Wil je de uitdaging aangaan om zelf te stoken, kijk dan eens naar de tips in de meegeleverde gebruikershandleiding.

update versie 1.1, 22 juni 2015 12.30: Diverse verbeteringen.

Ten opzichte van versie 1.0 zijn de volgende aanpassingen gerealiseerd:

  • Loc NS 3717 met 4-assige tender toegevoegd;
  • Kuju-koppeling vervangen door WG schroefkoppeling, diverse koppelingsparameters aangepast;
  • Enkele kleine modificaties aan tender 3737 (o.a. grijpstangen aan achterzijde);
  • Weergave locomotiefnummers op tenders gecorrigeerd;
  • Lichtkegel van front- en rangeerseinen wordt niet meer gerenderd als achterste loc in voorspan rijdt, hetzelfde van de tender van voorste loc bij achteruitrijden in voorspan;
  • Handleiding uitgebreid met uitleg over instellen kolen- en watervoorraden in scenario editor.

update versie 1.2, 10 juli 2015 11.15: Essentiële aanpassingen NS3700 in versie 1.2:

Veel downloaders die onze 3700 hadden geïnstalleerd werden geconfronteerd met het ontbreken van allerlei geluids- en stoomeffecten. Het gaat daarbij om treinsimmers die vanaf 2012 aan boord zijn gekomen en geen Kuju-map meer in hun assets folder hebben. Daardoor gaan WG-stoomlocs bij hen geruisloos en milieuvriendelijk zonder rook of stoom door het virtuele leven. De betrokken bestanden zijn gelukkig nog wel aanwezig, maar in de DTG assets folder. Dat brengt dan met zich mee dat in deze release de verwijzingen naar Kuju-geluidsbestanden voor bogies, koppelingen en fluit vervangen zijn door WG-effecten, net als verwijzingen naar Kuju-effecten voor stoom en rook. De overige verwijzingen naar Kuju-bestanden zijn vervangen door verwijzingen naar DTG -> Academy. Daarom is de handleiding uitgebreid met uitleg over het linken aan DTG in route en/of scenario editor. Tevens is van de gelegenheid gebruik gemaakt om het vermogen van de lok te reduceren tot 1200 ipk, waarbij de keteldruk is verlaagd naar een meer realistische 16 bar.

update versie 1.3, 23 juli 2016 13.25: Essentiële aanpassingen NS3700 in versie 1.3:

In deze release zijn de WG-koppelingtype aangepast aan TS-standaard (3link) en verbeteringen doorgevoerd voor de front-, sluit- en rangeerseinen. Rangeerseinen staan altijd ingeschakeld maar worden automatisch gedoofd bij het inschakelen van de treinseinen. Tevens werd in het machinistenhuis schakelbare cabineverlichting aangebracht in de vorm van een gesimuleerde olielamp. Ook de snelheidsmeter werd gekalibreerd. Tenslotte is de handleiding aangepast aan de nieuwe stuurstand-functionaliteit.

update versie 1.3.1, 13 september 2016 10.50: Essentiële aanpassingen NS3700 in versie 1.3.1:

Op basis van feedback van gebruikers zijn de soundeffecten van mijn stoomlocs, getrokken rijtuigen en goederenwagens aangepast. Alle treinen met WG-materieel brengen nu behalve het tikken van raillassen en puntstukken ook rolgeluiden voort.

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 10/07/2015.

pdf Handleiding NS serie 3700/3800 Stoomlocomotief voor TS2016 Populair

Door 1299 downloads

Downloaden (pdf, 1.63 MB)

WG_NS_3700_handleiding_V1_3.pdf

Handleiding NS serie 3700/3800 Stoomlocomotief voor Train Simulator 2016 (versie 1.3).

Document oorspronkelijk gepubliceerd op 10/07/2015.

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!trainsim

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden